فرمولی مناسب برای مثبت اندیشی

مثبت اندیشی و تاثیر آن در موفقیت

بسیاری از ما به دلیل مشغله های زیاد کاری و مسئولیت هایی در زندگی احساس خستگی، کلافگی و استرس زیادی می کنیم و در نتیجه خیلی راحت به مسائل منفی توجه می کنیم و افکار منفی به درون مغز راه پیدا می کنند.

 

با توجه به اینکه باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد هیچگاه افکار منفی به ذهنتان راه ندهید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید.

 

مثبت بودن

راه هایی برای رسیدن به مثبت اندیشی

با افراد مثبت اندیش معاشرت کنید

مثبت اندیشی و افکار منفی هر دو به صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. پس با دوستان و آشنایانی معاشرت کنید که مثبت اندیش هستند تا حمایت و رغبتی را که برای یک زندگی مثبت نیاز دارید به دست آورید.همچنین اجازه ندهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف کند. با این کار شما می توانید هم به اطرافیان خود کمک کرده و هم روحیه مثبت اندیشی خود را تقویت می کنید.

مشکل خود را قبول کنید

برای حل مشکل اولین قدم قبول کردن آن مشکل است . اگر توانایی کنترل ذهن خود را نسبت به افکار خود را ندارید و این موضوع سبب کاهش شادی، تصمیم گیری، انجام کارها و یا تشکیل روابط عاطفی شما می شود ابتدا باید بپذیرید که مشکل دارید. شما مشکل دارید زیرا هنگام رویداد اتفاقات بد افسردگی پیدا می کنید وافکار منفی به سراغ شما می آید. نپذیرفتن مشکل تنها منجر به بدتر شدن وضعیت شما می شود.

قبول مشکل

خود را ببخشید

مغز انسان تمایل طبیعی به تفکر بیش از حد دارد زیرا افکار و خاطرات ما به طور ذاتی به یکدیگر مرتبط هستند پس وقتی پذیرفتید بیش از حد فکر می کنید، خود را ببخشید. به همین خاطر هنگام رخ دادن پیش آمد بد افکار منفی زیادی که با آن موضوع مرتبط نیستند نیز به ذهن راه پیدا می کند .

نفس بکشید

ساده ترین راه حل افراد در این مواقع ، کنترل تنفس که به شما آرامش می دهد و سبب ارتباط شما با زمان حال و طبیعت پیرامونتان می شود. هنگامی که ذهن ما به افکار منفی می پردازد، کنترل ذهن مشکل است ولی در این زمان به آرامش ذهنی و بدنی احتیاج داریم.

نفس کشیدن

کارهایی را که دوست دارید انجام دهید

وقتی از انجام دادن کاری خوشحال می شوید و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه میدهید، احساس نشاط پیدا میکنید. بنابراین بدون اینکه افکر منفی به ذهن راه دهید برای کسب موفقیت یک سرگرمی جدید یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته اید انجام دهید.

اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید

برای پرهیز از اشتباهات گذشته و پیدایش دید مثبت به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی تان کشانده است فکر کنید و به خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید .

اشتباهات گذشته

صحبت نکنید

افرادی که بیش از حد تفکر می کنند مخصوصا خانم ها در هنگام استرس و نگرانی، بسیار صحبت می کنند و نمی توانند جلوی صحبت کردن خود را بگیرند.

اگر به بیان مسائل نیاز دارید، صحبتهایتان را بنویسید و آنها را به وسیله ذهن آگاه خود تجزیه و تحلیل کنید تا با خواندن آنها متوجه بی مورد بودن بیشتر نگرانی ها و افکار منفی شوید.

نگرانی و اضطراب

از گذشته درس بگیرید

گذشته ای را که پشت سر گذاشته اید، را نمی توانید تغییر بدهید پس هرگاه درباره ی گذشته افکار منفی به سراغ تان آمد ، افکار مثبت درباره ی آینده را جایگزین آنها کنید.

خودتان را مشغول کنید

برای تخلیه انرژی درونی بدن پیاده روی سریع، دوچرخه سواری طولانی و یا سریع، بازی با حیوانات خانگی و کودکان، انجام یوگا، بازی های ورزشی، شنا و یا دویدن موثر است.

افکار ما واقعیت را می سازد

ذهن خودآگاه توانایی دیکته کردن برخی وقایع را دارد و افکار با شکل دادن انرژی برای ما واقعیت ایجاد می کند بنابراین اگر ما درباره چیزی نگران باشیم، نتایج نگران کننده را به سوی خودمان جذب می کنیم.

تفکر مثبت

بهانه تراشی را متوقف کنید

افکار منفی و بهانه تراشی را از خود دور کنید زیرا بهانه های زیادی در زندگی برای انجام ندادن کارها وجود دارد که مانع خوشبختی می شود بنابراین بهانه های فلج کننده را دور بیندازید.

تسلیم نشوید

برای خلاص شدن از یک موقعیت دشوار تسلیم نشوید . هرگز از دنبال کردن چیزی که واقعا میخواهید هر چقدر هم احساس تان منفی بود ، دست نکشید.

شکرگزار باشید

برای اینکه زندگیتان سرشار از انرژی مثبت شودبابت آنچه زندگی تان را بهتر و شادتر ساخته است شکرگزار باشید .

شکرگزاری

لبخند بزنید

برای داشتن حس خوب نیازمند یک لبخند هستید پس حتی زمانی که احساس خاصی ندارید نیز لبخند بزنید.

تغییر کنید

برخی از ویژگی های باعث میشود احساس بدی در انسان ایجاد شود پس این ویژگی ها را تغییر بدهید و راه هایی برای تغییر دادن شان بیابید.

از فرصت هایتان استفاده کنید

برای ایجاد تغییر مثبتی در زندگیتان از فرصت هایتان استفاده کنید و کارهایتان را پشت گوش نیاندازید زیرا پشت گوش انداختن هر کار فرصت کافی برای بهانه آوردن در اختیارتان قرار میدهد پس در اولین فرصت ممکن شروع کنید.

استفاده از فرصت

برای مثبت اندیشی از خود این سؤالات را بپرسید

افکار ما زندگی ما را دگرگون می سازند پس اجازه ندهید اتفاقات منفی تمام نگاه شما را به زندگی در برگیرد و بعد از شناسایی اندیشه های منفی خود، یک قدم به عقب برداشته و از خود این سؤالات را بپرسید:

آیا شرایط به همان اندازه بد است که من فکر می کنم؟

آیا می توان به شیوه دیگری به قضایا نگاه کرد؟

از اتفاق های پیش آمده چه تجربه ای کسب کرده ام که در آینده آن را به کار ببرم؟

سپس بعد از مطرح کردن این سؤال ها جمله های تأکیدی مثبت را تکرار کنید و جمله های منفی را به کار نبرید.

 

9 روش برای افزایش وفاداری مشتریان

دوره فروش حرفه ای

اندیشه مثبت

 

منبع:نمناک