اهرم های نیرومند برای ایجاد روابط بلند مدت با مشتری

دوست‌داشتنی باشید

 

دوست‌داشتنی بودن دروازه‌ای است برای ایجاد ارتباطات و در نهایت برای ایجاد روابط بلندمدت. اگر دیگران شما را دوست‌داشتنی ندانند در این‌صورت عملا غیرممکن است که روابط تجاری سودمندی برقرار کنید.

 

اگر دوست‌داشتنی نباشید، مردم حرف شما را قبول نخواهند کرد و از شما نخواهند خرید. دوست‌داشتنی بودن باعث بروز اولین تاثیرات در نزد مخاطب است؛ زیرا در یک لحظه اتفاق می‌افتد و باعث بروز تاثیراتی مداوم می‌شود

 

ارتباط داشته باشید

 

دوست‌داشتنی بودن منجر به برقراری ارتباط می‌شود. وقتی مردم احساس کنند با شما ارتباط دارند برای گفتن مشکلاتشان به شما بیشتر احساس راحتی می‌کنند.

 

با داشتن این اطلاعات، این فرصت را دارید که مشکلات مهم را حل کنید. این ارزش واقعی ایجاد می‌کند و وفاداری واقعی را عملی می‌کند. ارتباطات قوی به آسانی نمی‌شکنند و پایه روابط تجاری بلندمدت و واقعا پررونق هستند.

 

 مشکلات را حل کنید

 

مشکل حل‌شده ارزشی است که خریداران بابتش پول می‌پردازند. این مهم‌ترین اهرم است. موفق‌ترین تاجران، حل مسئله را به سطح بعدی می‌رسانند. این افراد دائم به دنبال مشکلاتی می‌گردند تا حل کنند حتی اگر هیچ تاثیر مستقیمی بر کسب‌وکارشان نداشته باشد. آنان با این شعار زندگی می‌کنند که «با کمک به دیگران برای به دست آوردن چیزی که می‌خواهند، چیزی را که می‌خواهم به دست خواهم آورد».

 

 اعتماد ایجاد کنید

اعتماد چسبی است که روابط را حفظ می‌کند و پایه‌ای است که همه روابط بلندمدت به آن تکیه دارند. اعتماد با شواهدی ملموس مبنی بر اینکه شما آنچه را که می‌گویید انجام خواهید داد، انجام می‌دهید و اینکه به قول خود وفا می‌کنید و تعهدی دائم برای زبدگی دارید ایجاد می‌شود.

 

 تجارب عاطفی مثبت ایجاد کنید

 

درست همان‌طور که از لنگر برای نگه‌ داشتن کشتی در برابر تلاطم‌ها، باد، امواج و طوفان استفاده می‌شود، تجارب عاطفی مثبت همین کار را برای روابط می‌کنند.تجارب عاطفی مثبت لنگر روابط شما هستند. آنان باعث می‌شوند مردم از شما بیشتر بخواهند

🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓

پلتفرم آموزشی آنلاین مدیران خلاق

www.modirankhallagh.ir

 

بیشتر بخوانید:  مدل بازاریابی STP Marketing Model) STP)

بیشتر بخوانید:  برندسازی مشترک یا Co-Branding

بیشتر بخوانید:  شاخص‌های خدمات مشتری

بیشتر بخوانید:  نظریه پردازان اصلی پنج عامل شخصیتی یا Neo-5

بیشتر بخوانید:  ایجاد و توسعه‌ USP برند

از پادکست های اساتید مدیران خلاق لذت ببرید و استفاده نمایید :پادکست صوتی رایگان مبحث جعبه سیاه ارتباطات موثر (از جناب دکتر کامران صحت)