4 تاکتیک هوشمندانه در برابر رقبا

رقبا به بازارهایی وارد میشوند که گمان میکنند سودی بالاتر از حد متوسط دارد. هر اقدامی برای منحرف کردن حواس آنها از سود احتمالی یا واقعیتان، حضور شما در بازار را طولانیتر و قویتر میکند.
حتی اگر رقیب یا کسی که به او اعتماد ندارید از روند پیشرفت کسبوکارتان پرسید، همیشه بگویید: «این یک مبارزه دائمی است، بازار خیلی پیچیده است و برای کسب هر دلار سخت تلاش میکنیم».
جلب توجه نکنید
دومین اقدام این است که وقتی به سود زیاد رسیدید، خیلی درباره موفقیت خود سروصدا نکنید و لاف نزنید مگر وقتی که از رقبا خیلی پیشی گرفته باشید تا نتوانند به شما برسند. هرگز پارچه قرمز را مقابل گاو خشمگین رقبا تکان ندهید.
برنامههایتان را مخفی نگه دارید
رازدار باشید، به خصوص هنگام ارائه محصولات جدید یا وقتی فرصتهای فوقالعادهای در بازار پیدا میکنید. تا وقتی که برای عرضه محصول کاملا آماده نیستید تا حد ممکن پنهانکاری کنید. اپل با پنهانکاری وسواسی قبل از عرضه آیپاد، آیفون و آیپد باعث شد میلیونها واحد از آنها در عرض چند ماه پس از عرضه به فروش رود.اپل به کنترل و محافظت از اطلاعات داخلی خود قبل از معرفی محصولات جدید معروف است.
توجهشان را منحرف کنید
به دنبال راههایی برای منحرف کردن توجه رقبا از محصولات، خدمات و بازارهای اصلیتان باشید. اگر یک محصول پرسود و چند محصول کمسود دارید، وقتی رقبا میپرسند کسبوکارتان چگونه پیش میرود، توجهشان را به محصولات پر تعداد کمسود جلب کنید تا فکر کنند بازار آنجا است و باید انرژی خود را آنجا صرف کنند.
رقبا را تشویق کنید سراغ بازارهایی بروند که کمترین سود را برای شما دارد. پنهانکاری و رازداری درباره سودآورترین محصولات، یک استراتژی مهم بازاریابی است.
🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓
.
پلتفرم آموزشی آنلاین مدیران خلاق
بیشتر بخوانید: مدل بازاریابی STP Marketing Model) STP)
بیشتر بخوانید: برندسازی مشترک یا Co-Branding
بیشتر بخوانید: شاخصهای خدمات مشتری
بیشتر بخوانید: نظریه پردازان اصلی پنج عامل شخصیتی یا Neo-5
بیشتر بخوانید: ایجاد و توسعه USP برند