روش رهبران بزرگ برای ترغیب مشتری به خرید

چرا بعضی از افراد یا شرکتها موفق هستند، در حالی که دیگرانی که تقریبا همان قابلیتها را دارند، از پیشرفت باز میمانند؟ جواب این سوال در الگویی رفتاری و ارتباطی به نام «چرخه طلایی» نهفته است.
این الگو سه دایره متحدالمرکز است که دایره بیرونی «چهچیز»، دایره وسط «چطور» و دایره درونی «چرا» را نشان میدهد. همه افراد و سازمانها میدانند چه کاری انجام میدهند (چهچیز). خیلی از آنها میتوانند روش منحصربهفرد، روند اختصاصی یا محتوای محرمانه فروششان را توضیح دهند (چطور)، اما تعداد کمی میتوانند دلیل یا اهمیت کارشان را توضیح دهند (چرا). سودآوری دلیل نیست، نتیجه است. باید اول دلیل تولید یا خلق یک محصول را پیدا کنید.
اغلب شرکتها از دایره بیرونی به سمت دایره درونی حرکت میکنند؛ یعنی به شما میگویند که چه میسازند و کارشان را چقدر بهتر از رقبا انجام میدهند و سپس از شما حمایت و تامین مالی میخواهند.
چرخه طلایی با بدن انسان سازگار است. این دایرههای متحدالمرکز با سه بخش مغز تطبیق پیدا میکنند. کورتکس بیرونی مغز «چه چیز» یعنی زبان، حقایق، اعداد و افکار تحلیلی را پردازش میکند.
دو بخش وسطی مغز مسئول احساسات، رفتار و تصمیمهای بشر هستند که در واقع با دو دایره میانی و درونی مدل چرخه طلایی مطابقت دارند. بنابراین، جار زدن ویژگیها و مزایای محصول شاید کورتکس را درگیر کند، اما محرک رفتار نیست. پیام شما باید واکنشی احساسی در مخاطب برانگیزد.
.
.
.
🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓