چجوری زود پولدار بشیم؟

10 چراغ در مسیر زود پولدار شدن

1- سرمایه‌ گذاری کنید

سرمایه‌ گذاری یکی از راه‌های اصلی برای زود پولدار شدن است. فرقی نمی‌کند چه سنی دارید چون هر زمان که بخواهید می‌توانید الفبای سرمایه‌ گذاری را یاد بگیرید. برای استفاده حداکثر از این روش باید عاقلانه قدم بردارید. با پول کم شروع کنید تا چم و خم سرمایه‌ گذاری دستتان بیاید. هر چقدر که تجربه‌تان در این زمینه بیشتر شود، نرخ سودی که به دست می‌آورید هم افزایش پیدا می‌کند. سرمایه گذاری در بورس هم راه‌حل خوبی برای زود پولدار شدن است. اما باید مواظب باشید و بی‌گدار به آب نزنید. بهترین کار این است که از ابتدا با آگاهی و دانش، وارد بورس شوید. یکی از بهترین آموزشگاه‌های ایران که در آن می‌توانید صفر تا صد بورس و انواع سرمایه‌ گذاری‌های مالی را یاد بگیرید، «خانه سرمابه» است. به جای این که ثروت خود را به دست شانس بسپارید و راهکارهای افراد غیر حرفه‌ای را روی سرمایه گران‌بهای خودتان پیاده کنید، به سراغ آموزش بروید. بیش از هزار نفر با آموزش‌های حضوری و غیر حضوری خانه سرمایه سودهای زیادی را از آن خود کردند. اگر بخواهید شما هم می‌توانید به جمع آنها ملحق شوید.

2- شغل رویاهای خودتان را پیدا کنید

در همین ابتدا به شما توصیه می‌کنیم که علاقه‌ خود را جدی بگیرید. افراد ثروتمند کسانی هستند که به دنبال کارهای مورد علاقه خودشان می‌روند. وقتی در کاری علاقه‌ وجود داشته باشد، پیروزی و ثروت نیز از راه می‌رسند. به دنبال جای دادن کار مورد علاقه‌تان در میان خط‌ کشی‌های اجتماعی نباشید. مثلا با خودتان نگویید: «فلان کار را دوست دارم اما کلاس ندارد.» این خلاقیت شما است که به کارتان بها می‌بخشد. تصور کنید که کار مورد علاقه شما، نظافت باشد. چون شما تمیز کردن را خیلی دوست دارید. خب، در این صورت می‌توانید یک شرکت خدمات نظافتی راه بیندازید و افرادی شبیه به خودتان را دور هم جمع کنید. این یعنی با یک تیر، دو نشان زدن. چون هم می‌توانید کار مورد علاقه خودتان را انجام دهید و هم کلاس کارتان را بالا و بالاتر ببرید.

3- برای خودتان اعتباری دست و پا کنید

تعهد یعنی اعتبار و اعتبار یعنی قدم زدن در میدانی بدون رقیب! برای زود پولدار شدن باید روی تبدیل شدن به یک آدم خوش قول و متعهد، حسابی جداگانه باز کنید. با وجود اینکه در هر رشته و شغلی افراد زیادی مشغول به فعالیت هستند. اما می‌توان به سادگی آنها را در سه دسته جای داد:

۱- خیل عظیم شاغلان بی‌مسئولیت
۲- شاغلان با تعهد متوسط
۳- شاغلان واقعا متعهد

4- چند جریان در آمد برای زندگی‌تان ایجاد کنید

زود پولدار شدن، بدون تغییر دادن وضعیت قبلی کاری غیرممکن است. شما نمی‌توانید بدون برداشتن یک قدم، فاصله بین تهران تا شیراز را طی کنید. برای ثروتمندتر شدن هم باید قدم‌های بیشتر و کاملا هدفمندی بردارید. هر چقدر هم که فرد صرفه‌ جویی باشید، تا زمانی که در آمدتان افزایش پیدا نکند، نمی‌توانید ثروتی جمع‌ آوری کنید. اضافه کردن جریان‌های در آمدی به زندگی‌تان راهی مناسب برای زود پولدار شدن است. برای شروع می‌توانید روی افزایش در آمد از شغل فعلی‌تان تمرکز کنید.
علاوه بر این، افراد زیادی هستند که در کنار شغل اصلی خود به دنبال شغل‌های فرعی هم می‌روند. شغل‌های فرعی ممکن است مثل شغل اصلی در آمد زیادی نداشته باشند. پس برای زود پولدار شدن باید به سراغ شغل دومی بروید که قابلیت پیشرفت داشته باشد و به مرور زمان میزان در آمدتان را از آن بیشتر کنید.

5- لطفا با دیدن پول بیشتر، هزینه نتراشید

یکی از پررنگ‌ترین مشکلاتی که در مسیر ثروتمندشدن خیلی از افراد یال و کوپالی بر هم زده، هزینه‌ تراشی است. این گروه از افراد زحمت زیادی برای پول دراوردن می‌کشند. اما از آنجا که قادر به مدیریت درست هزینه و در آمد خودشان نیستند، هرگز ثروتمند نمی‌شوند. این افراد با افزایش در آمدشان، فورا به فکر خرید می‌افتند. درست است که با داشتن پول بیشتر و خریدن چیزهایی که مدت‌ها به آن نیاز داشتیم یا آنها را آرزو می‌کردیم می‌توانیم احساس شادی بیشتری داشته باشیم اما چرا این احساس خوب را برای مدت طولانی‌تری ایجاد نکنیم؟ برای زود پولدار شدن، باید از این چرخه شوم بیرون بیایید؛ چرخه‌ای که با ورود پول بیشتر به زندگی‌تان، هزینه‌های بیشتری برایتان می‌سازد. هزینه‌هایتان را در همان حدی که قبلا بود، ثابت نگه دارید. اجازه بدهید، جریان پول، راهی اساسی به زندگی‌تان باز کند، نه یک آبراهه کوچک که با اولین نسیم، مسدود می‌شود.

6- پس‌  انداز را اولویت خود قرار دهید

برای زود پولدار شدن باید پس انداز داشته باشید. اگر پول خود را برای خرید کالاهای غیرضروری خرج می‌کنید، هرگز ثروتمند نمی‌شوید. در واقع شما به چیزهایی فکر می‌کنید که فقط مدت کوتاهی ارزش دارند. خرید وسایل جدید برای منزل اگرچه خوشایند و مطلوب است، اما نمی‌توانید ماشین لباسشویی هوشمند جدید خود را به پول نقد تبدیل کنید. حتی اگر قصد فروشش را داشته باشید باید آن را به عنوان یک جنس دست دوم بفروشید. برای زود پولدار شدن باید در آمد خود را به گونه‌ای خرج کنید که قابل برداشت باشد. اگر از این دریچه به آن نگاه کنیم، پس‌ انداز کردن هم نوعی خرج کردن به حساب می‌آید اما به جای از بین رفتن تبدیل به یک پشتوانه می‌شود.

7- به دنبال یاد گیری باشید

یاد گرفتن یعنی بیشتر دانستن و بیشتر دانستن در زمانه‌ای که به عصر اطلاعات مشهور است، یک قدرت به حساب می‌آید. برای زود پولدار شدن باید در زمینه مورد علاقه خودتان متخصص شوید؛ آن‌قدر که هیچ اطلاعات جدیدی در آن زمینه از دید شما پنهان نماند. اگر لازم است در زمینه کاری خودتان آموزش ببینید و آن را کامل کنید. با افزایش دانش و تخصص، راه‌های ایجاد در آمد جدیدتری به سراغتان می‌آید. تخصص و مهارت چیزهایی هستند که در سخت‌ترین شرایط مالی به داد شما می‌رسند. چون کسی نمی‌تواند آنچه یاد گرفته‌اید را از شما بدزدد یا پس بگیرد!

8- به‌ روز باشید تا ثروتمند شوید

دنیا هر روز در حال تحول است. یکی از شرایط بی‌بروبرگرد برای زود پولدار شدن، سازگاری با شرایط جدید است. پایبندی و اصرار بیهوده روی تکنیک‌هایی که سن و سالی از آنها گذشته و دیگر کاربرد چندانی ندارند، تنها هدر دادن زمان و هزینه است. در این صورت خیلی زود از گردونه‌ی رقابت حذف می‌شوید. روزگاری یاهو مسنجر، یکه‌تاز ارتباط آنلاین بود. تقریباً هر کسی که با اینترنت سروکار داشت به یاهو مسنجر هم سری می‌زد تا بتواند با دوستان و اطرافیانش ارتباط برقرار کند. اما بعد از مدتی شبکه‌های اجتماعی جدید جای یاهو مسنجر را پر کردند. اکنون به جای آن برنامه، تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و غیره با قامت‌هایی برافراشته و قدرتمند، ایستاده‌اند. دلیل اصلی به عقب کشیده‌ شدن یاهو مسنجر این بود که خیلی دیر به فکر به‌روزرسانی افتاد و در واقع از قافله تکنولوژی عقب ماند. شما این‌گونه نباشید. همیشه به فکر راه‌های بهتر و جدیدتری باشید که بتوانید با کمک آنها مسیر پیشرفت را برای خودتان هموارتر کنید.

9- خیلی به پول فکر نکنید

وقتی زیاد به پول فکر کنید، دچار یک اختلال در شناسایی ارزش‌های پیرامونتان می‌شوید. به این ترتیب، کیفیت محصولات و خدماتتان را با جیب مشتری تنظیم می‌کنید؛ اگر مشتری حاضر شد پول بیشتری بدهد، شما نیز جنس بهتری به او می‌دهید و اگر نه، بدترین محصول را برایش می‌فرستید یا پایین‌ترین سطح خدمات را برایش اجرا می‌کنید. چیزی شبیه به این ضرب‌ المثل که: «هر چی پول بدی، آش می‌خوری.» با این روش در بلند مدت ضرر می‌کنید. زیرا به جای خرج کردن پول برای کیفیت محصولتان، اعتبارتان را خرج کرده‌اید. سعی کنید که همیشه برعکس این کار را انجام دهید. یعنی برای بیشتر شدن اعتبارتان، پول خرج کنید. اگر مشتری از محصول و خدمات شما راضی باشد، نه تنها به خواهان ثابت محصولاتتان تبدیل می‌شود، بلکه مشتریان بیشتری را به سمت کار شما هدایت می‌کند.

10- به یک استارت‌ آپ بپیوندید

شغل‌های جدید در زمینه‌ تکنولوژی یک راه جدید و تقریبا مطمئن برای ثروتمند شدن به شمار می‌روند. اگر رویای زود پولدار شدن دارید، می‌توانید یک استارت اپ راه‌اندازی کنید. البته برای شروع باید یک ایده داشته باشید و به سراغ کسانی بروید که در این زمینه یا زمینه‌های مشابه، فعالیت می‌کنند. یک تیم متشکل از افراد توانمند و باهوش تشکیل دهید. شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت و اپل با همین روش پیش رفته‌اند و اکنون به ثروتمندترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده‌اند. در ایران نیز شرکت‌های بی‌نظیر زیادی وجود دارند که صاحبان خود را به میلیاردرهایی جوان تبدیل کرده‌اند. یادتان باشد، وقتی بخواهید، هیچ چیز نمی‌تواند مانع از تحقق رویای شما شود. شاید به راه انداختن یک استارت‌ آپ از نظر شما دردسرهای زیادی داشته باشد، در این صورت می‌توانید پولتان را به جای خودتان بفرستید و روی آن استارت‌ آپ سرمایه‌ گذاری کنید.