رویداد مدیران خلاق

مدیریت حرفه ایی کسب و کار

عنوان دوره

مدیریت حرفه ایی کسب و کار


ویدیو معرفی

لینک کوتاه: http://modirankhallagh.ir/SL/Index/28L2x
به اشتراک بگذارید:

توضیحات دوره

مدت زمان 3 ماه 

120 ساعت

هر هفته 2 جلسه

بنام حضرت دوست که هر چه هست از اوست و هرچه از اوست نیکوست

معرفی دوره

سلام وعرض ادب و احترام خدمت شما فرهیختگان عزیز و همراهان ارزشمند. عباس نقیبی هستم مشاور ومدرس مدیریت. حدود سی هست که در حوزه استاندارد سازی، بهبود و توسعه کسب وکار و نیزتوسعه فردی به سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و افراد مختلف مشاوره و آموزش میدم. امروز در خدمت شما عزیزان هستم برای معرفی و رونمایی از یک دوره آموزشی کاملا متفاوت و کاربردی تحت عنوان مدیریت حرفه ای کسب و کار. بسیار خوشحالم از اینکه این فرصت فراهم شد تا بتونم از طریق طرحریزی وارائه این دوره آموزشی تجربیاتم را در جهت بهبود وتوسعه کسب وکار  با شما عزیزان به اشتراک بگذارم. به جرات خدمتتون عرض می کنم محتوا و نحوه اجرای این دوره آموزشی کاملا متفاوت بوده و تکنیک ها و راهکارهای کلیدی جهت رفع مشکلات و بهبود فضای کسب و کار را در اختیار شما قرار میده .  منتظرحضور گرم شما عزیزان دراین دوره هستیم.

 دوستان عزیز :  

 بنظر شما ویژه گی های یک کسب و کار موفق چیست ؟ با چه شاخص و سنجه هایی می تونیم و ضعیت یک کسب و کار را ارزیابی کنیم ؟ به چه دلیل یا دلایلی می گیم که یک کسب و کار موفق هست یا ناموفق ؟برای پاسخ به این سوال بهتره از این زوایه به موضوع نگاه کنیم. هدف اصلی از بیزنس چیه ؟ اصلا چرا فرد یافرادی جمع میشن، سرمایه گذاری می کنن ویک بیزنس را شکل میدن، فلسفه ایجاد و شکل گرفتن یک بیزنس چیست ؟هدف از یک بیزنس در هر بعد و اندازه و با هر ماموریت کسب درآمد و سود دهی هست. کسب و کارها نمی تونند سود دهی نداشته باشند لازمه بقاء برای اینها سوددهی هست پس  اولین ویژه گی برای یک کسب و کار موفق رسیدن به سود کافی ست. حالا از یک زاویه دیگه موضوع رابررسی می کنیم .در عرصه اقتصاد هر کسب و کاری در کنارش رقبایی داره که اتفاقا هر روز رقبا بیشتر و توانمندتر میشن. چه باید کرد؟ میشه رقبا را نادیده گرفت ؟ آیا میشه به رقبا بگیم چرا آمدید؟  مسلما نه. بی توجهی به این مهم موجب میشه که دریک بازه زمانی کوتاه کسب و کاررا از بازارحذف میشه. بنابراین توان رقابت باید هرروز بیشتراز دیروز باشه. بوضوح مشخصه که توان رقابت هم ویژه گی دوم یک کسب وکار موفق هست. پس کسب و کاری موفق هست که توان رقابت هم داشته باشه به اینجا می رسیم که کسب و کار بایستی بتونه ازشرایط متلاطم بازار در دوره های زمانی مختلف عبور کرده و ماندگاری، دوام و پایداری را هم بدنبال داشته باشه. در شرایط خاص مجبور به تعطیل کردن و پایین کشیده کرکره نباشه. پس دوام و پایداری هم ویژه گی سوم هست . بله سه مشخصه کلیدی برای یک کسب و کار موفق سود دهی، توان رقابت و دوام و ماندگاری هست.

 اجازه بدید اینجا بطور جداگانه بپردازیم به هریک از سه ویژه گی که برای یک کسب وکار موفق مطرح کردیم.  به سودآوری .....سود آوری در کسب و کار به چه مفهومه ؟ اصلا سود آوری یعنی چه ؟  زمانی یک کسب و کار می تونه ادعا کنه سودآورهست که ارزش افزوده ایجاد کرده باشه یعنی در ازای صرف منابع  خروجی هایی را ایجاد کرده که ارزش افزوده دارن. مفهوم ارزش افزوده چیه ؟ ارزش افزوده در واقع اون میزان ارزش یا ثروتی است که پس از کسر هزینه ها و منابع مورد استفاده بدست میاد. اصولا مدیریت هر کسب و کاری باید در جهت ایجاد ارزش افزوده باشه . چگونه ارزش افزوده ایجاد میشه ؟ سوال کاملا کلیدی و بسیار مهم.

و اما توان رقابت ....قدرمسلم توان رقابت برای کسب وکارهایی که قراره درعرصه اقتصاد بمونن وسالیان سال به حیاتشون ادامه بدن یک ویژه گی کلیدیست. عرصه اقتصاد و بازار با رقابت و رقابت پذیری عجین هست. نیازها وانتظارات مشتریان مدام درحال تغییر هست و به همین ترتیب می طلبه که کسب و کار بطور مستمر رقابت پذیری را سرلوحه فعالیت های خودش قرار بده درغیر اینصورت بسادگی از گردونه حذف میشه. اصولا تداوم کسب و کار و پایدار بودن آن منوط به سود آوری و رقابت پذیری هست و بعنوان یک اصل باید بپذیریم وقبول کنیم. توجه داشته باشید این سه ویژه گی یعنی سودآوری، توان رقابت و پایداری و ماندگاری باهم ارتباط تنگاتنگ داشته و لازم و ملزوم هم هستن. در این دوره آموزشی.....................

دوستان عزیز :

وضعیت کسب و کار شما چگونه هست ؟  راضی هستید ؟ درآمد خوبه؟ سودتون کافیه ؟ حقوق کارکنان را بموقع پرداخت می کنید؟ دخل و خرج باهم بالانس هست ؟ پاسخ ها غالبامنفی ست. کسب وکارهای امروزی همه به نوعی بیمارند و کجدار و مریض به حیاتشون ادامه میدن.  گفتیم کسب  و کاریا بیزنس باید سودآور باشه، توان رقابت داشته باشه و از طرفی دوام و ماندگاری هم داشته باشه که متاسفانه امروز کسب وکارها نه تنها سودآور نیستن  بلکه یکی پس از دیگری درحال تعطیل شدن هستن. آنهایی هم که سرپا هستند به کمک وام های بانکی و تزریق سایر منابع مالی بیرونی ادامه میدن وقدر مسلم در یک جایی و یک زمانی همین ها هم توان ادامه دادن را ندارن و به ورشکستگی و تعطیلی کشیده میشن. یک بنگاه اقتصادی تا جایی می تونه ادامه بده که درآمد و سوددهی داشته باشه.

 

در سالهای اخیرمشکلات و معضلات کسب وکارها در نشست و برخاست ها و جلساتی که  مشاورین و مدرسین حوزه مدیریت با صاحبان ومدیران کسب وکارها داشته اند تا حدود زیادی شناسایی شده و در مواردی تحلیل لازم هم صورت گرفته و البته راهکارهایی هم ارائه شده و تا انجا که ممکن بوده مورد استفاده قرار گرفته. ولی با وجود این همه اقدامات که درجای خودش اقدامات ضروری ومفیدی هم بودن مشکلات اصلی و کلیدی که تقریبا در همه کسب و کارها مشترک هستن بقوت خود باقیست و صاحبان کسب وکارهم همچنان با این مشکلات دست وپنجه نرم می کنن. چرا باید اینگونه باشد ؟ دلیل چیست ؟  آیا مشکلات بدرستی تشخیص داده نشده و ریشه یابی نشده اند ؟ یا اینکه راهکارها برای رفع مشکلات اثری بخشی لازم را نداشته ؟  مسلما اگر بیماری وعارضه سازمان یا بعبارتی کسب وکار درست تشخیص داده بشه می تونیم راهکار و روش موثر را برای رفع آن پیدا کنیم .

 

توجه داشته باشیم، تجربه نشان داده در بیشتر موارد تشخیص عارضه ها ومشکلات بدرستی صورت نگرفته و در کنار آن  راهکارهای ارائه شده برای رفع مشکلات کسب وکارها هم  از اثربخشی لازم برخوردار نبودن، لذا از جانب مدیران و صاحبان کسب و کار مورد اقبال قرار نگرفته اند. ناگفته نماند غالب مدیران وصاحبان کسب وکار و حتی شماری از مشاورین ودست اندرکاران حوزه مدیریت قسمت اعظم مشکلات موجود در کسب وکارها را ناشی از شرایط سخت و سنگین اقتصادی کشور می دانند. کدام گزینه درست است؟ مشکلات داخلی کسب وکار یا شرایط اقتصادی کشور؟ بازهم سوال  شما چی فکر می کنید ؟  چه باید کرد ؟

 

به همین ترتیب بایستی ادامه بدیم  و منتظر باشیم تا یه روزی خودش درست بشه ؟ یا اینکه زانوی غم بغل بگیریم و بگیم کاری از دست ما برنمیاد و شرایط همینه . بله شرایط اقتصادی جامعه برای اداره امور کسب وکار اصولا مناسب و قابل قبول نیست. ولی اگر منصفانه وبدور از هرگونه قضاوت بیمورد واحساسی برخورد کنیم متوجه میشیم که ریشه و دلیل مشکلات موجود تنها شرایط اقتصادی کشور نیست . بعبارت دیگه تنها عامل موثر در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب وکار شرایط اقتصادی کشور نیست. و همه مشکلات موجود به اقتصاد کشور برنمیگرده.  شرایط اقتصادی و موارد مشابه آن بعنوان یکی از عوامل کلیدی در موفقیت یا عدم موفقیت کسب وکارها مطرح هست والبته یک عامل مهم هم هست ولی تنها عامل نیست . اطمینان داشته باشید که اگر اقتصاد کشور در وضعیت کاملا ایده آل قرار بگیره کسب وکارها نمی تونند تحت هر شرایطی اداره شده و دست آخر انتظار نتایج مطلوب را داشته باشن.

 

در اداره امور یک کسب وکار دودسته عوامل دخالت دارن و بشدت فضا را تحت تاثیر قرار میدن. اینها عبارتند از عوامل خارجی که شامل فرصت ها وتهدیدها هستند که شرایط اقتصادی هم جزیی از عوامل خارجیست. و عوامل داخلی که شامل نقاط ضعف و نقاط قوت   بدون تردید  همه این عوامل نقش کلیدی دارند  ولی فراموش نکنیم زمانی یک بیزنس می تونه موفق و پایدار بوده ومزیت رقابتی هم داشته باشه که طبق شرایط استاندارد و یک برنامه اصولی ومتناسب با شرایط روز و البته با توجه به تاثیر عوامل داخلی و خارجی مدیریت بشه. همانطوری که خدمتتون عرض کردم عوامل خارجی شامل فرصت ها وتهدیدها هستن که عملکرد کسب و کارهای رایج مسلما می تونه تحت الشعاع این عوامل قراربگیره این عوامل نباید نادیده گرفته بشن. کنترل این عوامل در یک جاهایی در اختیار ما نیست و هرلحظه و هر زمان می تونه تغییر کنه و اصولا اگر تاثیر این  عوامل در مدیریت کسب وکار لحاظ نشه می تونه منجر به مشکلات بعدی بشه. عوامل داخلی شامل نقاط ضعف و قوت هستند که باید در مدیریت کسب وکار بطورجدی مورد توجه قرار بگیرن. بله این عوامل شامل نقاط ضعف وقوت هستن و اتفاقا اگر بدرستی تشخیص داده نشه و مدیریت نشن روی عملکرد نهایی تاثیر مستقیم میذارن.  بد نیست از صاحبان و مدیران کسب وکار سوال کنیم، آیا عوامل بیرونی و درونی موثر برکسب و کارتون را می شناسید ؟ آیا تا بحال این عوامل را تحلیل کردید؟ آیا از تاثیر این عوامل روی موفقیت با عدم موفقیت کسب وکارتون اطلاعی دارید؟ قدر مسلم کمترمدیری هست که برای این سوالات پاسخ مناسبی داشته باشه. کسب و کار فقط خرید و فروش و تولید و یا ارائه خدمت نیست . در حوزه کسب و کار نکات بسیار ریز و ظریفی وجود داره که حتما باید مورد توجه قرار بگیره  همین موارد هستند که موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار را رقم میزنن. چگونه باید کسب و کار را تحلیل کنیم؟ چگونه باید عوامل داخلی و خارجی موثر بر کسب و کارمون را شناسایی وارزیابی کنیم ؟ آیا اصولا در فضای کسب و کار ما جایی برای این قبیل موارد وجود داره ؟ آیا برای این موارد روش یا دستورالعمل های خاصی پیش بینی شده ؟ در اکثر موارد پاسخ منفی است. یکی از دلایل اصلی وریشه ای مشکلات موجود در کسب و کارها همین موضوع ست . بله عدم توجه به عوامل درونی وبیرونی موثر برکسب وکار.

اخیرا با مدیرعامل یکی از تولیدی های بزرگ که حدود سی سال پیش تاسیس شده جلسه داشتم، ایشون از وضعیت کسب وکارش بسیار ناراضی بود و به مواردی اشاره می کرد که مشکل اکثر شرکت های تولیدی ست. مواردی نظیر بالا بودن قیمت تمام شده محصول، محصولات مرجوعی، بالابودن هزینه ها، کمبود نقدینگی، عدم تحویل بموقع محصولات و از همه مهمتر پایین بودن میزان سود حاصل از تولید و فروش محصولات. توجه داشته باشید در این واحد تولیدی هیچ مشکلی برای فروش محصول وجود نداشت. ولی مشکل اینجا بود که  با این همه فروش نه تنها سودی عاید نمی شد بلکه شرکت مدام در حال ضرر و زیان بود. چرا؟ به چه دلیل  واحدهای تولیدی و شرکت ها  به این حال و روز افتادن؟ پاسخ بسیار واضح و روشن است عدم وجود یک سیستم  مدیریت کسب وکار  که با استفاده از روش ها و تکنیک های استاندارد فضای کسب و کار را مدیریت کنه و این مهم امروزه در کسب و کارها کمتر دیده میشه. در واقع مشکل کلیدی دوم عدم و وجود سیستم مدیریت کسب و کار هست.  

اگر دنبال این هستید که بیزنس سود دهی داشته باشه، بتونه رقابت کنه ودر عرصه اقتصاد پایدار و ماندگار باشه باید :

1-نظم و ترتیب بر فعالیت ها و فرآیندهای ما حاکم باشه. یعنی هر کاری در جای خود، در زمان خود و آنگونه که لازم هست انجام شود. هر اقدامی در سیستم مدیریت کسب و کار باید دلیل محکم و مستندی را بدنبال داشته باشه.

2-فرآیندها و فعالیت ها یکنواخت ویکپارچه انجام بشن

3-کیفیت محصولات در سطح قابل قبول باشه

4-بهبود مستمر را همیشه در محیط کسب وکار داشته باشیم  

 در واقع باید کسب و کار استانداردسازی بشه. شاید بپرسید چرا  این واحد تولیدی که سالهاست کار می کنه و این ویژه گی ها را نداره  کماکان سرپاست وتا به حال دوام آورده ؟ بله به کمک وام های بانکی متعدد و سایر منابع مالی که مدیرعامل از بیرون تزریق می کنه. ازاین مدل کسب وکارها در کشور ما بسیار هست. کسب وکار پابرجاست و بصورت روز مره هم ادامه میده ولی آنگونه که باید نیست، در چنین وضعی معمولا قیمت تمام شده محصولات وخدمات بالاست، هزینه ها بالاست، کیفیت محصولات وخدمات پایین است، سود آوری اندک است، کارکنان ناراضی هستند، فضای موجود متناسب با پیشرفت تکنولوژی، علم ونیاز مشتریان تغییری نداشته و بهره کافی هم نصیب صاحب کسب وکار نمی شه و چنانچه هر لحظه تزریق های مالی که در موردش اشاره شد قطع بشه کسب وکار هم قادر به ادامه نخواهد  بود و حتما تعطیل میشه. در این شرایط همانگونه که اشاره کردم معمولا کسب وکار توانایی واکنش سریع واثربخش در مقابل تغییرات تکنولوژی و نیازهای مشتریان را که بطور پیوسته و باسرعت درحال تغییر است و مهمترین مشخصه رقابت جویی هست را ندارند و درجایی به ورشکستگی  کشیده می شوند.  مدیران وصاحبان این کسب وکارهمواره برای بهبود وضعیت  یکسری سوالات  در ذهنشون هست و هر جا هم موقعیتی پیش بیاد مطرح می کنند تا شاید راهکار/ راهکارهایی پیدا بشه  که مشکلات کسب و کار را براشون حل وفصل کنه .  

سازمان ما با چه مشکلاتی مواجه هست ؟

 چرا ما مشکل داریم ؟

از کجا و چگونه این مشکلات بوجود آمدن ؟

چه نوع فعالیتی را باید به طیف فعالیت ها اضافه کنیم ؟

و کدام فعالیت را چگونه باید حذف کرد ؟

از چه روش های دیگری می توانیم استفاده کنیم تامنافع سازمان بیشتر و هزینه ها به حداقل برسد؟

کدام یک از فعالیت های جاری نیاز به توجه بیشتری دارد؟

چگونه می توانیم در محیطی که دائم در حال تغییر است برای موفقیت اقدام کنیم؟

بله اینها همه سوالات و دردل های صاحبان کسب وکار و در واقع چالش های موجود در مسیر کسب و کار های امروزی هست.  پاسخ این سوالات کجاست؟ چگونه و از چه طریقی میشه این مشکلات را حل کرد؟ توصیه بنده بعنوان مشاور ومدرس در حوزه کسب وکار اینه که برای اداره امور کسب و کار که منجر به رقابت و ماندگاری در عرصه اقتصادی بشه  باید شایستگی مورد نیاز را کسب کنیم. مدیریت کسب و کار در شرایط امروزی نیاز به شایستگی ها و یا توانمندی های خاص داره که هر مدیری باید آنها را داشته. امروز دیگه نمیشه با روش های سنتی کار را جلو برد. دنیای امروز دنیای تغییر وتحول هست. دنیای امروز دنیای رقابت هست. نیازها و انتظارات مشتریان دائما درحال تغییر هست. بنابراین ضروریست که برای اداره امور کسب و کار شایستگی های لازم را کسب کنیم. به همین منظور براساس سوابق و تجربیات گذشته در زمینه مشاوره و آموزش در حوزه کسب وکار  یک دوره آموزشی کاملا کاربردی با عنوان مدیریت حرفه ای کسب و کار طراحی شد که بتونه نیازهای آموزشی صاحبان و مدیران کسب و کار را برطرف نموده و شایستگی های لازم را برای یک مدیریت حرفه ای  فراهم کنه. در واقع هدف از طراحی و ارائه این دوره آموزشی توانمندسازی فراگیران برای شناسایی، بررسی و تحلیل و رفع مشکلات موجود  در جهت سوددهی، افزایش توان رقابت و ماندگاری و دوام سازمان هاست. در این دوره آموزشی به نکات اصلی و کلیدی در سیستم مدیریت سازمانی توجه میشه و به جرات میشه گفت که شاه کلیدی را در اختیار فراگیران قرار میده که اگر درست و درجای خودش استفاده بشه اکثر قفل ها در کسب و کارها را باز می کنه. بازهم تاکید می کنم مطالبی که در این دوره مطرح میشه حاصل سالها مشاور و آموزش بنده و همکارانم در حوزه کسب وکارهست. ما هم مثل شما براین عقیده ایم که دورهای آموزشی و راهکارهای ارائه شده در این دوره ها باید کاربردی و عملیاتی باشه تا بتونه اثربخشی لازم را داشته باشه که تمام سعی ما درطراحی و اجرای این دوره همین هست. این دوره آموزشی شامل 10 فصل هست که در 15 جلسه 8 ساعته مجموعا 120 ساعت اجرا میشه. هر فصل شامل مجموعه ای از مطالب هست که در طول دوره با فراگیران به اشتراک گذاشته میشه ضمننا در هرفصل با توجه موضوع مربوطه یک یا بیشتر کارگاه آموزشی داریم که باهمکاری وحضور فراگیران اجرا میشه. در پایان هر فصل یک آزمون و درپایان دوره یک آزمون جامع از کلیه مطالب دوره خواهیم داشت. شیوه تدریس در این دوره بگونه ای هست که فراگیر کاملا با موضوع مورد بحث درگیر میشه و بطور مداوم در کلاس ها فعال خواهد بود. همانگونه که خدمتتون عرض کردم محتوای این دوره شامل 10 فصل هست که دراین قسمت محتوای هریک از فصول دوره را خدمتتون معرفی می کنم.

فصل اول

مفاهیم، اهمیت وضرورت سیستم مدیریت

1-ویژه گی های یک کسب وکار موفق چیست ؟

1-1-سود آوری

1-1-1-سود آوری یعنی ارزش آفرینی

2-1- دوام و پایداری

2- چرا کسب وکارهای امروزی آنگونه که باید موفق نیستند؟

1-2-صاحبان کسب وکار چه می گویند ؟

2-2- نظر شما چیست ؟

3- برای داشتن یک کسب وکار موفق چه باید کرد ؟

1-3-  نیازها وانتظارات ذینفعان

1-1-3- ذینفعان

2-1-3- نیازها وانتظارات

 2-3- کارآیی

3-3- اثربخشی

4- کسب وکارمان را مدیریت کنیم

1-4- مفاهیم کاربردی مدیریت چیست ؟

2-4- چگونه کسب وکار را مدیریت کنیم ؟

3-4- مدیریت یعنی :

.......

.......

......

 4-4- چرخه PDCA

 5-4- کاربرد چرخه PDCA در مدیریت

6-4- اگر اندازه گیری نکنیم ..........

5- برای مدیریت کسب وکار به تکنیک ها وراهکارهای کاربردی نیازداریم

 1-5- سیستم چیست ؟

1-1-5- انواع سیستم

1-1-1-5- سیستم باز

2-1-1-5- سیستم بسته

2-5- سیستم مدیریت چیست ؟

6- سیستم مدیریت چگونه موجب  بهبود فضای کسب وکار می شود ؟

1-6- استاندارد سازی

2-6- نظم وترتیب در کسب وکار به چه مفهوم است ؟

3-6- یکنواختی و یکپارچگی در انجام امور در فضای کسب و کار

4-6- کیفیت محصولات و خدمات

5-6- بهبود مستمر

کارگاه آموزشی

آزمون 1

فصل دوم

آمادگی برای استقرار سیستم مدیریت

1-تامین منابع وزیرساخت ها

1-1-منابع انسانی

2-1- تجهیزات وزیرساخت ها

2- بسترسازی فرهنگی

1-2-تعهد مدیریت

2-2- آموزش

 فرآیند و فرآیند گرایی

فرآیند چیست ؟

نگرش فرآیندی به چه مفهوم است ؟

چگونه نگرش فرآیندی موجب بهبود فضای کسب وکار می شود ؟

مقایسه نگرش فرآیندی ونگرش وظیفه گرا

 خلاقیت و نوآوری

خلاقیت چیست ؟

نوآوری به چه مفهوم است ؟

نقش نوآوری وخلاقیت در بهبود فضای کسب وکار

3-1-1- تکنیک های حل مساله

4-1-1- مدیریت زمان

کارگاه آموزشی

آزمون 2

فصل سوم

تدوین استراتژی

1-جمع آوری اطلاعات وتحلیل وضعیت موجود کسب وکار

2-بررسی عوامل داخلی ( نقاط قوت وضعف)

3-بررسی عوامل خارجی ( فرصت ها وتهدیدها )

4-تدوین چشم انداز ودور نمای کسب وکار

5-تدوین ماموریت وهدف اصلی از ایجاد کسب وکار

6-تهیه وتدوین اهداف کلان و برنامه های کوتاه مدت

7- مدیریت عملکرد

کارگاه آموزشی

آزمون 3

 

 فصل چهارم

طرحریزی سیستم مدیریت

1-شناسایی و تعیین فرآیندهای کسب وکار

2-طرحریزی و مستندسازی فرآیندها

1-2-ورودی های مورد نیاز فرآیندها

2-2-خروجی های مورد انتظار فرآیندها

3-2-گردش کار ومراحل اجرای فرآیندها

4-2-روش های پایش وشاخص های اندازه گیری فرآیندها

3- تهیه وتدوین روش های اجرایی مورد نیاز

4- تهیه وتدوین دستورالعمل های مورد نیاز

کارگاه آموزشی 1

کارگاه آموزشی 2

آزمون

فصل پنجم

تهیه وتدوین ساختار سازمانی کسب وکار

1-ساختار سازمانی چیست ؟

2- انواع ساختار سازمانی

 3-نقش ساختار سازمانی در بهبود فضای کسب وکار چیست ؟

4- اجزاء ساختار سازمانی

4- چگونه ساختارسازمانی کسب وکارمان را ایجاد کنیم ؟

کارگاه آموزشی

آزمون

فصل ششم

استقرار و اجرای سیستم مدیریت

1-استقرار سیستم مدیریت به چه مفهوم است ؟

2-چگونه سیستم مدیریت را استقرار دهیم ؟

1-2-اقدامات قیل از استقرار

2-2-استقرار آزمایشی

3-2-ارزیابی استقرار آزمایشی و رفع مشکلات

4-2-استقرار رسمی

5-2-ارزیابی استقرار رسمی و رفع مشکلات

6-2-منابع لازم برای استقرار سیستم مدیریت

7-2-چالش های استقرار سیستم مدیریت

کارگاه آموزشی

آزمون

فصل هشتم

هدف گذاری درکسب وکار

1-هدف گذاری چیست ؟

2-چگونه هدف گذاری کنیم ؟

3-وپژه گی های اهداف

4-برنامه های دستیابی به اهداف

1-4-فعالیت های مورد نیاز

2-4-منابع مورد نیاز

3-4-واحد/واحدهای سازمانی مرتبط

4-4-زمان فعالیت ها

5-4-ارزیابی نتایج

 

کارگاه آموزشی

آزمون

فصل نهم

نگهداری و نهادینه سازی سیستم مدیریت

 

 

 

کارگاه آموزشی

آزمون

فصل دهم

توانمندی های مورد نیاز برای استقرار واجرای سیستم مدیریت

1-مهارت های مدیریت زمان و کاربرد آن در فضای کسب وکار

2-تکنیک ها و قواعد حل مسئله در کسب وکار

3-Teamwork و کاربرد آن در کسب وکار

4-مهارتهای تحلیل داده ها وتصمیم گیری

5-مفاهیم بهبود مستمر و کاربرد آن در کسب وکار

6-شیوه های برقراری ارتباط موثر با دیگران

7-کنترل خشم

8-مدیریت استرس

9-تفکر سیستمی

10-تکنیک های برقراری ارتباط با مشتریان

11- مربی گری در مدیریت

12-اخلاق حرفه ای

 

 

 

کارگاه آموزشی

آزمون