استعداد واقعی استیو جابز چه بود؟

فروشندگان اپل با پیروی از قوانین و فلسفه جابز، بر کارایی تکنولوژیکی محصول تاکید نمیکردند؛ بلکه محصولات خود را ابزاری برای «تحول و تحرک» معرفی میکردند؛ یعنی وسائلی که به مشتریان اجازه میداد در دنیای بزرگتری سفر کنند و جهانشان را دگرگون کنند.
جایز همیشه «کاربردی بودن» را در اولویت قرار میداد؛ اما در سال نود و هفت که اپل در بدترین شرایط خود بود و جابز میخواست رستاخیزی در این شرکت بهوجود آورد
فهمید که مردم هنوز استفاده از کامپیوتر را کار بسیار سختی میدانند، پس واژه «کامپیوتر اپل» را به «اپل» تغییر داد. همان سال، مایکروسافت با سرمایهگذاری یکصد و پنجاه میلیون دلاری در اپل از این شرکت حمایت کرد و یک نسخه آفیس مخصوص مک منتشر کرد.
محصولات اپل ازجمله آیمک، آیپاد و آیفون بهتنهایی نتوانستند موتور تحول را در اپل روشن کنند؛ بلکه انفجار این انرژی حاصل پویش تبلیغاتی و هویتساز اپل بهنام «متفاوت بیندیش» بود.
پویش تبلیغاتی «متفاوت بیندیش» که عکس هنرمندان، بازیگران، موسیقیدانان، متفکران و سیاستمداران معروف را در کنار عبارت «متفاوت بیندیش» قرار داده بود، جو فوقالعادهای ایجاد کرده و اپل را به یک برند لوکس تبدیل کرد.
وقتی اپل کاربری، طراحی و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان را در اولویت قرار داد، دیگر قیمت اهمیت چندانی نداشت. برای مثال، شرکت با بستهبندی دقیق و ظریف و ایجاد تجربه عالی و باشکوه برای مشتری هنگام باز کردن بستهها، آنها را شیفته خود کرد.
🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓
پلتفرم آموزشی آنلاین مدیران خلاق
.